Week 3 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: BasIsabel

Blijf op de hoogte en volg Bas en Isabel

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Daar zijn we weer met een nieuwe blog. Dagje later dan beloofd maar goed wanneer er een jacuzzi in je hotelkamer staat is de keuze blog schrijven of in bad zitten snel gemaakt ;)

We hebben we afgelopen week een hoop dingen gedaan. Vorige week dinsdag zijn we vanuit Santa Monica richting Los Angeles vertrokken om de bekende sterren op de ‘Walk of Fame’ te spotten. Helaas was hier naast de sterren en de Chinese theater (de bioscoop waar de grootste films in première gaan) niet veel interessants te beleven. Het was gewoon een drukke weg met van die toeristentroepwinkeltjes. Terug richting de auto zagen we opeens de Hollywood sign in de verte. Dit is toch wel de highlight van LA! Hij staat echt hoog in de heuvels maar hij is maar vanaf een paar plekken goed te zien. Nadat we voldoende foto’s hadden genomen werd het tijd om een levende ster te spotten. Op dus naar Beverly Hills waar alle steren wonen. Helaas zijn we er onderweg geen tegen gekomen. Wel hebben we het huis waar Michiel Jackson waar hij zijn laatste adem uitblies kunnen bewonderen (vooral zijn hek). Tot slot zijn we nog bij de La Brea Tar Pits geweest, waar enorm veel fossielen zijn opgegraven. Voornamelijk mammoeten en sabeltandkatten, die vast kwamen te zitten in de teer duizenden jaren geleden.

De volgende ochtend zijn we vanuit Santa Monica vertrokken richting San Diego. Wat een 3 uur durend ritje zou worden werd uiteindelijk door file en weg werkzaamheden twee keer zolang. Maar dit kreeg ons niet klein we hebben heel erg genoten van de route langs de kust. We hebben zelfs meerdere dolfijnen gezien! Ongeveer op een kwartier bij het hotel vandaan was de kustplaats La Jolla gelegen, waar we ook een tussenstop hebben gehouden. We hadden gelezen dat het strand daar altijd vol ligt met zeehonden en zeeleeuwen en dat je er zelfs mee kan duiken. Helaas hadden alle mensen de zeehonden met hun parasols en handdoeken van het strand verdreven. Alle zeeleeuwen en –honden zaten nu op de rotsen verderop. Wel waren er een hoop mensen die tussen de dieren durfden te zwemmen. Omdat het erg warm was besloten we om snel weer door te rijden naar het hotel waar we een verfrissende duik in het zwembad hebben kunnen nemen.

Donderdag zijn we vroeg opgestaan om op tijd bij Seaworld te zijn. Voor Isabel een bijzondere ervaring want dit was de eerste keer dat ze kon mee maken dat dat militairen echt openlijk worden voorgetrokken. Ze mochten als eerste naar binnen, kregen dikke kortingen, kregen applaus van het publiek bij de orka show en iedereen moest eerst naar het volkslied luisteren voordat ze het park in mochten. Het park was super rustig dus we konden alle shows doen omdat we nergens hoefden te wachten bij de attracties. Dus ook de beruchte orkashow is bezocht (iedereen die de documentaire Blackfish heeft gezien weet waar we het over hebben). Het blijft geweldig om te zien hoe groot die dieren zijn, dit werd vooral duidelijk tijdens het splash-moment waarbij een heel deel van het publiek zeiknat werd.. Helaas vielen we net buiten de soak-zone dus hebben we onze verfrissing maar gezocht in een waterattractie (het was weer bijna 40ᵒC). Bas en ik hadden mazzel en waren helemaal doorweekt, de rest van de familie had slechts een paar druppels opgevangen. Dit was heel vervelend voor hun omdat we vast kwamen te zitten met het bootje. Brandende zon op onze kop hadden wij geluk dat we nog soaked waren maar achter ons brandde iedereen weg. Gelukkig heeft niemand een zonnesteek opgelopen en was het al met al was het dus leuke maar warme dag.

Ondanks de actie van de dag daarvoor waren Bas en ik vast besloten om een mooi natuurgebied vlakbij de grens van Mexico te bezoeken. In het Tijuana park zou namelijk de beste plek zijn om vogels te spotten in Californië maar door de extreme droogte van de afgelopen 3 jaar was hiervan weinig te merken. Alle moerassen die ooit vol water hadden gestaan waren nu uitgedroogd en verdord. Ondanks dat we niet super veel vogels hebben gespot hadden we wel een andere mooie spot: een ratelslang. Patricia haar hart zat in haar keel bij het zien van dit dier, gelukkig bleek deze zonder verrekijker toch iets minder groot (1,5 m). Rond 10 uur werd het echt te warm en zijn we via de Whole food Market (biologisch organisch verantwoorde supermarkt) waar we een shitload aan goddelijk eten (o.a. een boerenkoolsalade) hebben gekocht. Nog helemaal in de shoppingsmood zijn we daarna naar een outdoor winkel geweest waar we de nodige materialen voor onze stage in India hebben gekocht.

De volgende morgen stonden we alweer om 8.45 voor het hek van San Diego Zoo te popelen om naar binnen te mogen. Dit keer geen volkslied bij de opening. Omdat het park echt heel groot was had Bas een plan van aanpak verzonnen om niks te missen en hopelijk de drukte een beetje te ontwijken. Onze eerste serieuze stop was bij het koalaverblijf waar niet 1 of 2 dieren zaten (zoals je normaal gesproken in een dierentuin ziet) maar minstens 30! En daarbij waren ze ook nog eens actief!! Tijdens een stage in Australie heeft Isabel veel tijd door gebracht met koala’s en daarbij werd haar al snel duidelijk dat ze erg verwend zijn en heel erg lui… Dus om deze dieren nu actief te zien, was boven verwachting. Ook de panda-trail waarbij we zelfs in een wachtrij van 10 minuten moesten staan was erg bijzonder. In het eerste verblijf zat de volwassen panda vrouw die 6 keer op een natuurlijke manier (dus zonder IVF of pandaporno) jongen had gekregen. Haar jong (2 jaar oud) zat in het verblijf er naast en was ook erg actief. Lekker bamboe eten en dan weer een beetje mooi poseren voor de fotografen. Want fotografen die waren er, de ene z’n camera nog groter dan die van de ander. Het park is prachtig maar wel enorm en van lopen krijg je pijnlijke voeten dus namen we de skyfari (een skilift die je van de ene kant naar de andere kant van het park brengt)richting de uitgang.

Zondag hebben we San Diego weer achter ons gelaten en ingeruild voor Palm Springs. De route er naartoe was erg mooi met vele vergezichten. Omdat het een lange route was hebben we deze dag voor de rest niet heel veel gedaan. We hebben we heerlijk gegeten in het oude deel van de stad genaamd Old Town. Een leuke western sfeer in een modern jasje.

Gisteren zijn we vanuit Palms Springs richting Scottsdale gereden via het Joshua tree park. Een heel mooi natuur park die voor de helft uit de Mojave desert bestaat en voor de andere helft uit Colorado desert. Mojave zit vol met grappig uitziende Joshua trees en met geweldige rotsformaties zoals uit de disney attractie, Big Thunder Mountain. En de Colorado desert zit dan weer vol met alle soorten en maten cactussen. We hebben daar een aantal hikes gedaan, waarvan het uitzicht en de vegetatie steeds weer verschilde. Na deze bijzondere ervaringen was daar het moment waar Isabel al de hele vakantie naar uitkeek, HOLE IN THE ROCK. We waren nog net op tijd om vanaf deze bijzondere plek te kunnen genieten van de zonsondergang. De naam zegt het al, een enorme steen met een gat vanwaar je een mooi overzicht had van de stad Phoenix.

Genoeg verhalen voor deze week volgende week vertellen we jullie over onze bevindingen in de Grand Canyon waar we vandaag zijn geweest!

Groetjes Bas en Isabel

• 22 Mei 2014 - 10:11

Hildemeringa:

Hallo Isabel en Bas Lees met bewondering jullie reisverslag en hoeveel verschillende dieren jullie wel niet bezoeken.Wat zal dat ook indrukwekkend geweest zijn die Panda's en knap zonder i.v.f..Want datge meestal wel,zeker mooie foto's van geschoten.
    Wensen jullie nog heel veel plezier en Jan en ik wij kijken al weer uit naar het volgende reisverslag.
    Groetjes vanuit Emmen van Jan en Hilde

Tags: week 3

Verslag uit: Verenigde Staten, Tusayan

Rondreis Zuidwest Amerika en stage in India

De ouders van Bas zijn dit jaar 25 jaar getrouwd. Om dit te vieren willen ze een lang gekoesterde droom laten uitkomen, namelijk met het hele gezin een rondreis door het Zuidwesten van Amerika maken. Wij geluksvogels vertrekken 28 april vanaf Schiphol richting Las Vegas. De rondreis zal hier starten en eindigen. Na dit rondje zullen vele highlights bezocht zijn van de Golden Gate tot de Grand Canyon. De terugweg worden we nog gedropt in New York (als mooie afsluiter) waar we vier dagen later weer in het vliegtuig terug naar Amsterdam zitten.Dit is natuurlijk al geweldig maar de reis eindigt hier nog niet!

Exact twee weken na aankomst in Amsterdam zitten we weer op Schiphol waar een vliegtuig ons voor een buitenlandstage in Mangalore (India) zal neerzetten. Na ongeveer 7 uur rijden komen we uit bij een klein dorpje midden in het tropische regenwoud van de Western Ghats. Dit dorpje heet Agumbe. Op deze mooie plek gaan we onderzoek doen naar de Gunther’s Supple Skink waar nog vrij weinig over bekend is in dit gebied. Hier zullen we 10 weken blijven waarna we 22 augustus weer veilig in Nederland zijn.

We hopen elke week met veel foto's en verhalen deze blog op te bouwen. Op deze manier kan iedereen thuis er ook een beetje van meegenieten.

Veel plezier met het volgen van deze blog!!