Week 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: BasIsabel

Blijf op de hoogte en volg Bas en Isabel

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Heey daar!

Vorige week dinsdag zijn we vanuit Scottsdale vertrokken naar Tusayan, een klein dorpje vlakbij de Grand Canyon. Helaas dit keer geen mooie route langs de kust, maar we hebben wel een stukje over de classic route 66 gereden. Aangekomen bij de South Rim van de Grand Canyon gelijk een klein stukje van een trail naar beneden gelopen (de trail loopt tot de Colorado river en duurt 2 dagen!). Ook hebben we ons verbaast over het aantal mafketels (zwak uitgedrukt) die op de uiterste randjes van de rotsformaties gingen staan voor een selfie..

Woensdag de 21ste was de dag eindelijk daar dat Patricia en Fred hun helikoptervlucht over de Grand Canyon gingen vliegen. Het was erg indrukwekkend om ze te zien opstijgen, dat gaat hard en snel! Bij terug komst bleek het een zeer geslaagd cadeau te zijn, de trip met de helikopter werd zelfs het hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van de vakantie genoemd door Bas zijn ouders. Na de vlucht zijn we jaloers toch weer de auto ingedoken op naar Kanab! Daarbij zijn we onderweg langs de Grand Canyon gereden en hebben we bij verschillende uitzichtpunten te stopt. De ene was nog mooier dan de andere, maar de meest indrukwekkendste die dag was toch wel de horseshoe bend. Hier was de rivier als een hoefijzer door de canyon gesneden. Op een half uur afstand van de horseshoe bend ligt een van de grootste dammen van Noord-Amerika; Barkerdam. Nu wonen we in Amsterdam en komt Isabel uit een omgeving met alleen maar dammen, toch waren we wel onder impressed van deze kolossale dam.

Donderdag hebben we Kanab weer achter ons gelaten en dat was maar goed ook want wat was het koud die ochtend. We hebben zelfs de verwarming aan gehad in de auto! De rit leidde ons naar Zion national park om daar de gevreesde Angels landing trail te lopen. We zijn met z’n vijven vol goede moed begonnen aan de tocht, maar bij het zien van de laatste stijgende meters kreeg Patricia het al benauwd. Zij besloot om op de tassen te passen terwijl wij door gingen. Tijdens de eerste meters stijgen met naast je uitzicht op een enorme afgrond kreeg ook Isabel last van knikkende knieën, een erg raar zenuwachtig lachje en zich vastgrijpend aan de kettingen alsof haar leven ervan afhing. Waar Eva gewoon rustig zonder zich vast te houden dood leuk foto’s aan het maken was.. Gelukkig heb ik de hoogtevrees een soort van overwonnen en zijn we uiteindelijk helemaal boven beland waar we een schitterend uitzicht over de Zion valley hadden! In de avond zijn we nog naar een ander uitzichtpunt van Zion gereden om daar een korte trail te lopen, maar goed ook de spierpijn begon al aardig op te komen.. (zelfs nu tijdens het schrijven voel ik het nog in mijn bovenbenen).

De volgende dag zijn we vroeg vanuit Springdale (naast Zion) vertrokken weer op de terug weg richting Las Vegas. Ons rondje zit er alweer bijna op, maar niet voordat we nog één mooie trail in dit prachtige natuurgebied te hebben gedaan. Deze keer de Narrows trail, dit zijn twee kliffen die steeds dichterbij elkaar komen en op het eindpunt nog 3 meter van elkaar afstaan. Dit keer liep de trail niet over de klif maar er door heen, waar ook een kniehoog rivier(tje) stroomt. Kortom natte voeten tijdens het wandelen van deze route en nee het water was niet warm! Gelukkig went het koude water snel. Het was een bijzondere trail met als leuk hoogtepunt dat we nog een waterspreeuw hebben gezien! Deze spreeuw duikt en loopt onderwater om zijn voedsel te vangen, erg cool om te zien. Helaas begon het daarna te regenen, dus zijn we uit veiligheidsredenen maar omgekeerd en terug naar de auto gegaan. Aangekomen in Las Vegas voelde het als thuis komen, lekker bekend. Niet geheel onverwacht dat we die avond dan ook weer achter de gokkasten te vinden waren. Dit keer heeft Patricia er zelfs een winst van 20 dollar uit weten te slepen! De rest heeft wel verloren..

Zaterdag hadden we een redelijk rustig dagje en zijn we nog een beetje wezen shoppen in de ochtend en middag. In de avond zijn we naar een show in de Winn geweest. The Dream heette deze show van Cirque du soleil waarbij niet alleen kunsten in de lucht werden vertoond, maar ook in het water! Om een beetje in het show element te blijven zijn Bas en ik na afloop nog wezen kijken bij de vulkaan van de Mirage en de fonteinen bij Bellagio.

De volgende ochtend was het werd tijden om Las Vegas achter ons te laten, op naar New York! Door het tijdverschil kwamen we pas om 20.00 uur ’s avonds aan bij ons hotel dat aan de 1 minuur lopen van Timesquare ligt.

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan en hebben Bas en ik het American Museum of Natural History (van de film Night at the museum) bezocht. Het was erg groot, met vele verschillende zalen waarin opgezette dieren te zien waren of juist weer de fossielen van dino’s. Na dit bezoekje zijn we door Central Park richting de dierentuin gelopen. Helaas waren Alex the lion en de andere karakters van de film Madagaskar hier niet terug te vinden. Voor een kleine stadsdierentuin was de ruimte wel goed benut! Verder hebben we vandaag de skyline van New York bekeken vanaf het dak van de Rockefeller center, een 70 verdiepingen hoog gebouw. Een mooie ervaring en het leuke is dat door alle wolkenkrabbers die om het gebouw heen staan het niet lijkt of je heel erg hoog staat.

Nog een paar daagjes en dan zijn we weer in Nederland…

Groetjes Isabel en Bas

• 27 Mei 2014 - 09:47

Ellie:

Bas en Isabel, Wat een geweldige reis! En prachtige foto's.
    Geniet nog van de laatste dagen en een goeie vlucht naar huis.
    Groetjes Ellie en Ron

• 27 Mei 2014 - 14:37

Patricia:

Wat een geweldige ervaring is deze reis voor ons allemaal! Dank zij jullie reisverslagen beleven wij het weer opnieuw? XXX

• 30 Mei 2014 - 09:48

Dionne:

Vreselijk gelachen om jullie verhaal (alweer)! Ik zag Isabel helemaal voor mij hahah!! Prachtig! Wat een mooie foto's ook! Xxxx doe voorzichtig

Tags: week 4

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Rondreis Zuidwest Amerika en stage in India

De ouders van Bas zijn dit jaar 25 jaar getrouwd. Om dit te vieren willen ze een lang gekoesterde droom laten uitkomen, namelijk met het hele gezin een rondreis door het Zuidwesten van Amerika maken. Wij geluksvogels vertrekken 28 april vanaf Schiphol richting Las Vegas. De rondreis zal hier starten en eindigen. Na dit rondje zullen vele highlights bezocht zijn van de Golden Gate tot de Grand Canyon. De terugweg worden we nog gedropt in New York (als mooie afsluiter) waar we vier dagen later weer in het vliegtuig terug naar Amsterdam zitten.Dit is natuurlijk al geweldig maar de reis eindigt hier nog niet!

Exact twee weken na aankomst in Amsterdam zitten we weer op Schiphol waar een vliegtuig ons voor een buitenlandstage in Mangalore (India) zal neerzetten. Na ongeveer 7 uur rijden komen we uit bij een klein dorpje midden in het tropische regenwoud van de Western Ghats. Dit dorpje heet Agumbe. Op deze mooie plek gaan we onderzoek doen naar de Gunther’s Supple Skink waar nog vrij weinig over bekend is in dit gebied. Hier zullen we 10 weken blijven waarna we 22 augustus weer veilig in Nederland zijn.

We hopen elke week met veel foto's en verhalen deze blog op te bouwen. Op deze manier kan iedereen thuis er ook een beetje van meegenieten.

Veel plezier met het volgen van deze blog!!