Week 1 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Bas en Isabel - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Bas en Isabel

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Hoi iedereen in Nederland,

Onze eerste reisverslag vanuit de USA! Het is hier nu 20:30 (9 uur tijdsverschil) en we zitten nu in Mariposa vlakbij Yosemite National Park. De eerste week is alweer voorbij gevlogen en het volgende hebben we al gezien en gedaan. Een week geleden zijn we vertrokken vanuit Amsterdam met een vlucht richting Houston om daar weer over te stappen richting Las Vegas. Op de vlucht naar Houston kwam Isabel een oud collega Maaike (wereldreiziger) tegen, echt heel toevallig! Ook heel toevallig was dat Patricia op hetzelfde moment werd tegen gehouden door de douane. Volgens de douane zou ze een verblijfsvergunning voor drie maanden hebben aangevraagd die niet was uitgegeven… Gelukkig is dat allemaal goed gekomen en zijn we na ongeveer 24 uur reizen veilig geland in Las Vegas.

In Las Vegas zaten we in een prima hotel vlakbij The Strip = the place where it all happens. Gelijk de eerste avond hebben we ons door de jetlag heen gezwoegd om alvast een stuk van The Strip te gaan bekijken. Geweldig om Las Vegas zoals in de films met miljoenen lichtjes te zien. Er is zoveel te zien, zo veel prikkels, je weet gewoon niet waar je al eerste kijken moet. Toch was Nederland goed vertegenwoordigd in Las Vegas met dj’s Afrojack en Tiësto die met hun gezicht enorm waren afgebeeld op het MGM Grand Hotel.

Tijdens de eerste echte dag hebben groot stuk over de strip gelopen waar ik (Isabel) de blaren nog op m’n voeten heb staan. We hebben die dag vele hotels met de behorende casino’s bezocht. Van de hotels is de één nog gekker dan de ander zo is het Luxor een moderne piramide incl. sphinx en obelisk met een enorme lichtstraal uit de top. Uiteraard zijn we ook bij het Monte Carlo Hotel wezen kijken waar de serie LasVegas is opgenomen, helaas was er geen spoor van Danny te bekennen..  In de avond zijn we naar Fremont street geweest waar een van de oudste casino’s van Las Vegas zich bevind; The Golden Nugget. We wilden dus wel even kijken naar de echte Golden Nugget. Ze hebben daar de op 3 na grootste goudklomp ter wereld maar helaas was die precies deze week uitgeleend aan een ander museum… We hebben wel nog een gokje gewaagd in dit oude casino, als je er dan toch bent he.. Ik (Isabel) gierig als ik ben voelde na 3 dollar verlies al het pijn in mijn portemonnee en ben afgehaakt. Bas en Patricia daarin tegen hadden meer geluk in het spel en maakte zelfs winst! Echter zoals elke gokker kregen ze overmoedige gevoelens en hebben ze alle winst (op het hoogtepunt 25 dollar!) vergokt..

De volgende dag hebben we op een andere manier ons geld uitgegeven namelijk in de outlet store waar we goedkoop merken van onder andere Vans hebben gekocht. In de middag zijn we met z’n allen naar de Stratosphere gegaan. Een enorme toren die een prachtig beeld geeft van de totale stad en de omgeving. Heel erg spectaculair! Nadat we bekomen waren van de hoogte hebben we bij een lekkere Italian (weer eens wat anders dan de Amerikaanse vette hap) gegeten, waar we besloten om de overige hotels die we nog niet bezocht hadden te bekijken. Hotel Circus Circus was enorm met een compleet overdekt pretpark binnen het hotel. Ook zijn we in de Venetian geweest, ook dit was “replica” van de echte stad compleet met grachten en inclusief gondels met zingende peddelaars (wel op motor aandrijving natuurlijk).

Vrijdag hebben we Las Vegas achter ons gelaten en zijn we met onze Dodge via Death Valley naar Bakersfield gereden een rit van 5 uur waarbij op sommige stukken zelfs de airco uit moest omdat de motor anders oververhit zou raken! En dat terwijl het buiten bijna 45 graden was! In Death Valley hebben verschillende highlights bekeken, waar onder twee hele mooie uitzichtpunten. Ook zijn we uitgestapt op het warmste punt van Amerika (max. 54 graden Celsius) Bad water, deze naam is gegeven omdat de ezel van een arbeider dood ging naar drinken van het water. In Badwater is een zoutvlakte waar we de zoutkristallen op de grond goed kunnen bekijken. Daarnaast heeft Isabel als ode aan Bassie & Adriaan een ei proberen te baken op de auto...

In Bakersfield hebben we alleen geslapen om de volgende ochtend weer vroeg op pad te kunnen richting Mariposa. Als tussenstop zijn we wezen kijken in Sequoia National Park naar de bekende Giant Sequoia Trees. De enorme bomen van bijna 90 meter hoog en een diameter van 7.7 meter geven je het gevoel dat je in een andere wereld bent. Vooral de boom met de grootste volume van de wereld, General Sherman, was huge! Compleet uitgeput en overwelmed van al deze indrukken kwamen we aan bij ons huisje in Mariposa. Het huis ligt afgelegen in het bos en er hangen geen vet bollen voor de ramen, maar een soort kan met limonade. Op deze kan komen kolibries af en dan gaat het niet over een paar nee echt een stuk of 25! Het is als het ware de plaatselijke bar voor de minuscule vogeltjes! Binnen in het huis heb ik een trauma opgelopen dat ik de komende tijd niet snel zal vergeten. De hostess die ons rondleidde in het huis schatte even mijn leeftijd op 14 jaar!!! Ik had geen make-up op en oké ik was moe maar 14 hmmz.. Maar goed, het huis is echt prachtig en super Amerikaans. Overal vloerbedekking, heerlijke grote stoelen en banken, groot kookeiland en een gameroom met grote tv en pooltafel!

Na heerlijk te hebben geslapen in een enorm bed maakte we ons klaar voor een van de mooiste natuurparken van Amerika, Yosemite National Park. En mooi was het zeker! Spectaculair grote granieten bergen tussen enorme groene bossen met hier en daar een geweldig hoge waterval. Het is niet uit te leggen dus hier verwijs ik toch naar de foto's. We komen hier nog een paar keer terug dus we hebben deze dag alleen de mooie stukken met de auto bezocht. We hebben twee hikes uitgezocht die we de volgende dagen willen gaan doen.

Een de deze hikes hebben we vandaag gedaan en het was zeer indrukwekkend. De MistTrail, zoals de route heet, loopt langs een snelstromende rivier met twee geweldige watervallen. De naam MistTrail is gegeven omdat je op bepaalde stukken helemaal zeiknat wordt van de mist die de watervallen veroorzaken. Het was mogelijk om echt op het randje van de waterval te staan. Super gaaf om te doen maar eigenlijk ook best wel eng (zelfs als je geen hoogtevrees hebt). Na deze wandeling van bijna 5 uur konden we weer heerlijk in ons mooie huisje relaxen. Beetje kolibries en hertjes uit het raam bekijken en tussendoor een beetje poolen en een blogje schrijven.

Oja en deze week hebben we ook nog kalkoengieren, coyotes, Californische kuifkwartels, stinkdier (dood), linx (dood) en een hele berg kleine mooie vogeltjes en hagedissen.

Tot volgende week!

• 06 Mei 2014 - 16:58

Renske:

Super Ies! Prachtige natuur! Geniet ervan met z'n allen! Xx

• 10 Mei 2014 - 21:52

Dionne:

Hoiiii Isabel en Bas,

Wat een leuk verhaal!! Ik was alleen wel benieuwd of je nou echt ook een ei kon bakken op de auto?
    Zou wel lachen zijn namelijk..
    Jullie zullen wel goed bespierd zijn bij terugkomst in Nederland, met al die lange wandelingen en het klimmen!! Lekker genieten zo met ze allen!!
    Wel voorzichtig doen he!

XX Dionne

• 13 Mei 2014 - 06:35

Bas En Isabel :

Dankjewel Renske gaat zeker lukken :). Zodra ik thuis ben krijg je alle details over het ei te horen Doinne. Ik heb er zelfs een heel videoverslag van gemaakt..

xx Ies

Tags: week 1

Verslag uit: Verenigde Staten, Mariposa

Rondreis Zuidwest Amerika en stage in India

De ouders van Bas zijn dit jaar 25 jaar getrouwd. Om dit te vieren willen ze een lang gekoesterde droom laten uitkomen, namelijk met het hele gezin een rondreis door het Zuidwesten van Amerika maken. Wij geluksvogels vertrekken 28 april vanaf Schiphol richting Las Vegas. De rondreis zal hier starten en eindigen. Na dit rondje zullen vele highlights bezocht zijn van de Golden Gate tot de Grand Canyon. De terugweg worden we nog gedropt in New York (als mooie afsluiter) waar we vier dagen later weer in het vliegtuig terug naar Amsterdam zitten.Dit is natuurlijk al geweldig maar de reis eindigt hier nog niet!

Exact twee weken na aankomst in Amsterdam zitten we weer op Schiphol waar een vliegtuig ons voor een buitenlandstage in Mangalore (India) zal neerzetten. Na ongeveer 7 uur rijden komen we uit bij een klein dorpje midden in het tropische regenwoud van de Western Ghats. Dit dorpje heet Agumbe. Op deze mooie plek gaan we onderzoek doen naar de Gunther’s Supple Skink waar nog vrij weinig over bekend is in dit gebied. Hier zullen we 10 weken blijven waarna we 22 augustus weer veilig in Nederland zijn.

We hopen elke week met veel foto's en verhalen deze blog op te bouwen. Op deze manier kan iedereen thuis er ook een beetje van meegenieten.

Veel plezier met het volgen van deze blog!!